Galeria Handlowo-Rozrywkowa w Gnieźnie
« Wróć do strony głównejTeren planowanej inwestycji położony jest w północnej części miasta, przy ulicy Pałuckiej, nieopodal Trasy 40-Lecia i ulicy 22 Lipca. Nieruchomość, która podlega zabudowaniu pla-nowanym obiektem, zajmuje powierzchnię około 5 hektarów.
Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu złożyła 7 sierpnia 2001 roku firma Polimeni International Konin sp. z o.o.
W planowanym kompleksie znajdą się:
- market budowlany z materiałami ogólnobudowlanymi i wykończeniowymi, wyposażeniem ogrodów i innym (powierzchnia 5500 m2)
- wielobranżowy samoobsługowy sklep detaliczny wraz z zapleczem technicznym i socjalnym (powierzchnia 6100 m2 )
- mniejsze sklepy, butiki i boksy handlowe (galeria sklepów i usług specjalistycznych najmowana lokalnym kupcom, np.: apteka, fryzjer, drogeria, pralnia, księgarnia, odzież itp.)
- kompleks barowo-restauracyjny
- multikino z 4 salami kinowymi o najwyższych światowych standardach
- parking dla klientów i pracowników na około 550 miejsc.
Obiekt budowany będzie w tzw. technologii tradycyjnej. Charakteryzować go będzie ciekawa architektonicznie bryła. W tej kwestii inwestor jest otwarty na rozmowy z architektem miejskim w celu dopasowania wyglądu elewacji i innych
aspektów wizualizacyjnych do wyglądu miasta.
Wnętrze budynku tworzyć będzie niepowtarzalna galeria sklepów wraz z kompleksem restauracyjnym utrzymana w ciekawej tonacji kolorów.
Całość terenu inwestor zamierza dodatkowo zagospodarować zielenią towarzyszącą, a istniejące zadrzewienie pozostawić.
Korzyści jakie przyniesie inwestycja miastu:
- zatrudnienie dla lokalnych firm podwykonawczych i zaopatrzeniowych w trakcie budowy
- utworzenie Polimeni International Gniezno sp. z o.o., która odprowadzać będzie podatki do miejscowego Urzędu Skarbowego, a tym samym stanie się lokalnym inwestorem w pełnym tego słowa znaczeniu
- utworzenie około 400 nowych miejsc pracy
- miejsce inwestycji z martwego i niezagospodarowanego dotąd terenu zmieni się na ciekawy kompleks handlowy, który może stać się jedną z wizytówek miasta
- poprawa jakości rynku zakupów pod kątem lokalnych konsumentów.